پشت‌پرده عجیب تخفیف‌های شگفت‌انگیز مکمل‌ها در داروخانه‌‌ها صرف ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی برای جبران خسارت تصادفات جاده‌ای چهار مسیر اصلی در مشهد بر اثر سیلاب همچنان مسدود است (۲۶ اردیبهشت) افزایش تعداد فوتی‌های سیل مشهد به ۴ نفر (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری تا دوشنبه + فیلم سیل در مشهد | تعداد جانباختگان مشهد به ۵ نفر رسید (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کم‌خونی یکی از بیماری‌های شایع در کودکان اهدای اعضای نوجوان مرگ‌مغزی در مشهد، نجات‌بخش زندگی ۷ بیمار شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه پیداکردن دو جان‌باخته سیلاب در پل انقلاب مشهد فوت دو شهروند در سیلاب میدان انقلاب مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم اورژانس مشهد: ۱۳ شهروند در پی جاری شدن سیلاب مصدوم شدند رئیس سازمان حج: زمان ثبت‌نام عمره هنوز معلوم نیست | پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم! ۸ راهکار برای مقابله با سختی‌های زندگی دیوان عدالت هم شکایت بازنشستگان در مورد افزایش مستمری‌ها را رد کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین رژیم غذایی برای آرتریت یا التهاب مفاصل کدام است؟ بهترین شیوه تربیتی برای مقابله با فحاشی کودکان پیامدهای استفاده از تلفن همراه در سلامت کودکان مستمری فروردین‌ماه مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود
سرخط خبرها

هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره وقوع سیلاب در استان (۲۰ اسفند ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۱۶۵۴۹
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره وقوع سیلاب در استان (۲۰ اسفند ۱۴۰۲)
هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به پیامد‌های کاهش دما و وقوع سیلاب بر اثر بارش‌های برف و باران از فردا، دوشنبه در این استان هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی از عصر دوشنبه بر شدت و حجم بارش‌ها در بیشتر نقاط استان افزوده می‌شود، همچنین بارش‌ها به شکل رگبار همراه با رعدوبرق و در برخی از نقاط صاعقه بارش تگرگ، وزش باد شدید و در ادامه از اوایل وقت سه‌شنبه در نواحی سردسیر و کوهستانی بارش به شکل برف رخ خواهد داد.

بر این اساس، وقوع آبگرفتگی، سیلاب، خسارت به علت وزش باد، کولاک برف، تشکیل مه، کاهش دید و اختلال در سیستم حمل و نقل استان خراسان رضوی رخ خواهد داد.

در توصیف این سامانه و اثرات مخاطره آمیز آن آمده است: نفوذ جریانات مرطوب جنوبی و گسترش امواج مرطوب و سرد شمالی به استان موجب بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق در برخی از نواحی صاعقه، وزش باد شدید، کاهش محسوس دما در طول روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری خواهد شد.

در این مدت کاهش بین ۱۰ تا ۱۲ درجه دمای روزانه و پنج درجه حداقل دمای شبانه و همچنین یخ زدگی و لغزندگی محورها، تشکیل مه، کاهش میدان دید و اختلال در سیستم حمل و نقل استان خراسان رضوی را موجب خواهد شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است؛ بیشترین حجم بارش‌ها با احتمال آبگرفتگی، روانآب و سیلاب در شهرستان‌ها و توابعی همچون تایباد، خواف، باخرز، گناباد، کاخک‌گناباد، رشتخوار بجستان، مه‌ولات، خلیل‌آباد، کاشمر، بردسکن، تربت‌جام، صالح‌آباد، فریمان، سرخس، تربت‌حیدریه، طرقبه- شاندیز، مشهد، نیشابور، فیروزه، چناران، گلبهار، جوین، جغتای، داورزن، خوشاب، قوچان، درگز و کلات خراسان رضوی پیش بینی شده است.

همچنین بیشترین ارتفاع برف نیز در شهرستان‌ها و توابع فریمان، بینالود، چناران، قوچان، درگز، کلات، ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجد و بینالود، باخرز، زاوه و توابع تربت‌حیدریه پیش‌بینی شده است.

مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی نسبت به خودداری از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی با توجه به افزایش شدت وزش باد با احتمال وقوع صاعقه، پرهیز از سفر‌های غیر ضروری و تردد در محور‌های استان، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و خسارات احتمالی ناشی از کاهش محسوس دما تاکید کرده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->